10 tipp egyetemistáknak, hogy túléld az otthonlétet

Nem tudsz bejárni az egyetemre és mellette a munkahelyedre se a vírushelyzet miatt? Szeretnél produktív maradni otthoni környezetben is? A következőkben megosztunk veled 10 tippet, hogy a legtöbbet hozd ki a bezártságból és ne kelljen lemondani a céljaidról!

1. Rakj rendet!

 

Az egyik legfontosabb lépés ahhoz, hogy hatékonyan tudj a tanulmányaidra és a munkádra koncentrálni, a rendezett környezet kialakítása. Ha magad körül nem tartasz rendet, akkor a gondolataid között is sokkal nehezebb lesz, és a káosz eltereli a figyelmed a feladataidról. Csak azokat a tárgyakat hagyd fent az asztalodon, amire tényleg szükséged van, rendezd el őket szépen és logikusan. A rendrakás önmagában is egy produktív tevékenység, így motivációt gyűjthetsz vele a további elfoglaltságodhoz.

 

2. Érezd jól magad a saját szobádban!

 

Ha már rendet raktál magad körül a következő teendő az, hogy egy szerethető szobát rendezz be magadnak. Mivel a legtöbb idődet itt töltöd, ezért érdemes olyan bútorokat választani, amik miatt, ha belépsz a szobádba rögtön jó kedved lesz. Itt használhatsz vidám vagy megnyugtató színeket és számodra kedves tárgyakat, amik jó emlékékeket idéznek fel benned, vagy egyszerűen csak tetszenek. Akár ki is festheted a falakat, hogy még otthonosabb legyen a környezet. Szerezz be minél több növényt és töltsd fel élettel a szobát!

 

 

3. Egy produktív sarok kialakítása

 

Fontos, hogy ne keverd össze a pihenést a munkával és soha ne dolgozz vagy tanulj az ágyadban. Ilyenkor az agyad automatikusan összekapcsolja az alvással a tevékenységet és ezért nagyobb eséllyel leszel álmos, ami miatt csökken a koncentrációd is. Alakíts ki a szobádban egy dolgozó sarkot, ahol csak a munkáddal és a tanulmányaiddal foglalkozol! Persze itt is fontos a kényelem, mivel nem tesz jót az egészségednek sem, ha például sokáig kell egy kényelmetlen széken ülnöd.

 

4. Időbeosztás készítése

 

A jelenlegi helyzet miatt mindenki szembesült azzal, hogy a megszokott életritmusa teljesen felborult. Ezen nagyon egyszerűen lehet segíteni úgy, ha pontosan beosztod az idődet és figyelsz arra, hogy be is tartsd a tervet. Írd fel ezt egy füzetbe és mindig ellenőrizd a nap folyamán, hogy hol tartasz. Az is segíthet, ha az egyszerű napi rutinokkal sem hagysz fel, például minden reggel felöltözöl utcai ruhába és így végzed el a feladataidat. Ezáltal megőrizheted a napjaid normális ritmusát.

 

5. Költségek vezetése

 

Ha pénzügyileg is tudatosan szeretnéd élni az életedet, akkor kezdd el számontartani, hogy mennyit és mire költesz egy nap. Vezesd magadnak egy táblázatban a kiadásaidat, és írd fel azt is, mire gyűjtesz, és milyen céljaid vannak. Ilyenkor mindig tudni fogod még a hónap végén is, hogy hova ment a pénzed. Az otthonlét során sokan esünk bele abba a hibába, hogy interneten kezdünk el, sokszor felesleges dolgokat vásárolni. Ezt is meg tudod akadályozni, ha céltudatosan bánsz a pénzeddel és alaposan átgondolod, mire van igazából szükséged. Ezáltal az el nem költött pénzt akár meg is takaríthatod annak érdekében, hogy a jövőben majd könnyebben tudj önállósodni. Ez az összeg a nélkülözhető online rendelések révén havi tízezer forint is lehet.

 

6. Jövő megtervezése

 

Annak, hogy figyelsz a kiadásaidra nagy szerepe van a jövőd megtervezésében, hiszen egyetemistaként azért tanulsz és dolgozol, hogy majd egyszer a saját lábadra tudj állni és független legyél. Ez a folyamat lényegesen egyszerűbb, ha már van alapod hozzá és nem nulla forinttal a zsebedben kell belevágnod az életedbe. Ebbe beletartozik a saját lakásra való gyűjtés is, amit már ennyi idősen is érdemes elkezdeni. Akár havi ötezer forint félrerakásával is megkönnyítheted magadnak a későbbiekben az otthonteremtést.

 

7. Offline jelenlét

 

Mivel az utóbbi időben az életünk jelentős része online térbe került, ezért nélkülözhetetlen, hogy ki tudjunk szakadni belőle. Figyelj arra, ha éppen nem kell se a munkáddal se az egyetemmel foglalkozni, akkor ne a telefonodat vedd a kezedbe időtöltés céljából. Inkább készíts elő egy könyvet, menj ki a szabadba vagy beszélgess a családod többi tagjával, akik szintén a házban ragadtak.

 

8. Étkezés

 

Figyelj arra, hogy a szokásos étkezési rendedet is tartsd a mindennapokban, mert ez is nagy hatással lehet az egészségedre. Az otthon kényelme előidézheti azt, hogy sokkal többször keresünk magunknak ételt a lakásban, mint azt tennénk a munkahelyen vagy az egyetemen, amire igazából nincs szükségünk. Ezenkívül nagyon fontos, hogy a napi folyadékmennyégre is odafigyeljünk, érdemes odakészíteni magadnak ugyanúgy egy vizes palackot, mintha dolgozni mennél.

 

9. Pihenésre is mindig szánj időt

 

Az otthoni munka és tanulás azt is eredményezheti, hogy kevesebb időt fordítasz pihenésre, hiszen nem kell hazamenned a munkahelyedről, ami a nap végét jelentené, így gyakrabban csúszik bele az estébe a feladataid elvégzése. Mindenképpen figyelj arra, hogy ne hajtsd túl magad és mindig legyen a nap folyamán magadra is időd, amikor felfrissülsz és kikapcsolsz. Ez a munkádra és a produktivitásodra is nagyon jó hatással lesz.

 

10.Mozgás

 

A napi mozgásról sem szabad megfeledkezni, hiszen nagyon nehéz ebben a helyzetben megtartani a fizikai egészségünket. Ezért már az is sokat segít, ha sétával vagy kocogással indítod a napodat és ezzel a munkádat is sokkal frissebben kezdheted el. De érdemes beiktatni a hetedbe nagyobb otthoni edzéseket is.

Ha szeretnéd most elkezdeni megtervezni a jövődet, ide kattintva olvasd el a részleteket!