Ugrás a tartalomhoz
  • Hasznos
  • Adategyeztetés

Kötelező adategyeztetés és ügyfél-átvilágítás

Miért van szüksége erre?

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvényben foglaltak szerint naprakész ügyfél-átvilágítási adatokkal kell rendelkeznünk ügyfeleinkről.

Mi történik, ha nem végzem el az adategyeztetést?

Kötelező adategyeztetés hiányában az érintett ügyfelek megbízásainak teljesítését meg kell tagadnunk, így megfelelő adatok hiányában kifizetés sem teljesíthető.

Kiket érint?

Minden Ügyfelünk részére kötelező az adategyeztetés és az ügyfél-átvilágítás, azaz érinti:

  • a szerződőt,
  • kedvezményezetett,
  • kiskorú kedvezményezettet,
  • kiskorú esetén: a törvényes képviselőjét is(!),
  • a meghatalmazottat.

 

Hitel esetén a fentieken kívül:

  • az adóst,
  • adóstársat,
  • zálogkötelezettet.

Mikor kell elvégezni az adategyeztetést?

 

  • A szerződéskötéskor, majd a szerződés tartama alatt meghatározott időközönként, a kifizetéshez pedig elengedhetetlen.
  • Fontos, hogy adatváltozás esetén 5 napon belül jelezze új adatait felénk.

 

Mikor kell elvégezni az adategyeztetést?

Mit kell beküldenem?

Minden esetben, kérjük, küldje be:

  • Kiegészítő azonosítási adatlapot,

  • valamint az okmánymásolatokat.

 

Mire figyeljen a beküldés során?

  • Hiánytalanul, és olvashatóan töltse ki, valamint lássa el keltezéssel, és aláírásával is a kiegészítő azonosítási adatlapot.
  • Az okmánymásolatok olvashatók legyenek.
  • A feltölthető fájl formátumok: PDF, JPG, JPEG, PNG.
  • WebBankár felületünkön az egyszerre feltöltött fájlok együttes mérete nem haladhatja meg a 200 MB-ot.
  • A fundamenta.hu-n, az egyszerre feltöltött fájlok együttes mérete nem haladhatja meg a 15 MB-ot és egy fájl nem lehet nagyobb 4MB-nál.

Kiegészítő azonosítási adatlap

Az adatlap kitöltésnél kérjük, ezekre figyeljen:

  • kiemelt közszereplői státuszra, és az eljáró személyre 

vonatkozó nyilatkozatát is jelölje.

  • Az aláírást, és a keltezést se felejtse el.

Okmánymásolatok

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a vonatkozó Kormányrendelet értelmében a 2020. március 11. és július 3. között, valamint a 2020. november 4. napján, vagy ez után lejáró okmányok a veszélyhelyzet megszűnését követő további 60 napig érvényesek. A jelenlegi veszélyhelyzet meghosszabbításra került, így az említett időszakban lejáró okmányok a veszélyhelyzet megszűnését követő további 60 napig érvényesek.

Amennyiben Ön nem a saját nevében jár el, vagy Kiemelt közszereplő

 

Kérdések és válaszok az adategyeztetéssel kapcsolatban

Hogyan küldhetem be a dokumentumokat?

 

További információ

 

Az ügyfél-átvilágításról és a kötelező adategyeztetésről részletesebb információ a Hirdetmény az ügyfél-átvilágítással kapcsolatos kötelezettségekről című dokumentumban található.